Cum am ajuns cine sunt? Si cui sa multumesc?

Am fost copil sarman, am crescut fara tata de la 6 ani, am avut ani buni in care aproape ca faceam foamea. Dulciuri? Poate in vise! Strangeam toti banutii pe care ii gaseam pe jos ca sa imi cumpar si eu o guma Turbo. Alocatia? N-am vazut-o niciodata. Aia era venit in casa pentru mancare.

In ultimii ani de gimnaziu am avut o singura pereche de pantaloni si aia roz si luati de la second-hand. Cand ma gandesc nici nu imi vine sa cred… Cat de rusine imi era si cat de prost ma simteam! Fete? Pai cu ce mai oameni buni? Nici haine pe mine nu aveam dar bani de un suc…

Minge? Telefon? Bicicleta? Calculator? Masina? Casa? Sa mananc ce imi pofteste inima? Sa pot sa imi cumpar orice as putea zice acum… Nici in vise nu am sperat. Este o diferenta colosala! Nu ma intelegeti gresit! Nu am palate sau masini de lux. Nici nu imi doresc. Dar am atat de multe! De multe ori stau si ma intreb ce am facut atat de special ca sa o duc atat de bine acum… Si raspunsul cred ca este: am invatat carte si am muncit mult.

Totusi exista o persoana speciala din punctul meu de vedere: doamna profesoara de romana din gimnaziu. Cred ca datorita ei s-a invartit roata si a inceput sa se schimbe totul. A venit la clasa cu o carte de comentarii galbena pe care aproape ca ne-a bagat-o pe gat. Era pentru examenul de capacitate (la matematica niciodata nu am avut probleme; cu literele nu ma prea impacam). N-am avut bani sa o cumpar asa ca a trebuit sa ii spun rusinat ca nu am bani sa o cumpar. A doua zi a venit si mi-a zis ca a vorbit cu mama si ca i-a dat banii. Evident ca m-a mintit. De fapt mi-o facuse cadou. Insa mama nu a acceptat asa ca s-a facut bani si a platit-o. Daca nu as fi avut acea carte probabil ca nu as fi intrat la liceu la specializarea la care am vrut si totul ar fi fost altfel…

Ea a stiut ca imi trebuie si cumva m-a obligat sa o iau. Asadar multumesc doamna B.

Ai ceva de zis?

